Portré
  /  2021.11.15.  /  

A laminált padlók svéd királya

Hat kérdés a Pergóhoz

Az elérhető padlóburkolati megoldások labirintusában a Pergo stílusos, kortárs és egyedi víziója a mai napig utat mutat. A laminált padlóban rejlő lehetőségek kiaknázásával a márka az iparág valódi úttörője lett, s ezzel egy csapásra beírta magát az enteriőrdesign történelemkönyvébe, mégsem ragadtak a múltban, hiszen a modern kérdésekre páratlan gyorsasággal adnak innovatív és utánozhatatlan válaszokat. A márka hazai forgalmazójának, a Top Trade-nek köszönhetően a Pergót a S/ALON BUDAPEST 2021 kiállítói között üdvözölhettük, ahol egy látványos, vidéki házat idéző fa installációval hirdették kapcsolatukat a természettel. Hogy pontosan milyen szerepet játszik ez a kapcsolat a Pergo életében, és hogyan élte meg a S/ALON BUDAPEST-et, arról Andrej Ličákot, a márka magyarországi és szlovákiai kiemelt ügyfélkapcsolati menedzserét kérdeztük.

Hogyan indult a Pergo sztori?

Minden Svédországban kezdődött 1977-ben, amikor az egyik vezető vegyi vállalat, a Perstorp kifejlesztette a laminációt, s amikor hosszasan tanakodtak a technológia legjobb felhasználási módjain, felmerült a laminált padlóburkolatok ötlete.

Ez aztán a vállalat új ágazatának megalapításához vezetett, 1980-ban pedig már Pergo néven értékesíthettük a világ első laminált padlóit.

Milyen nézőpontok mentén választanak padlóburkolatot a vásárlók?

Én azt látom, hogy a legminőségibb alapanyagokból készült termékeket egyre többen keresik fel. Nemcsak a tartósságuk, hanem fenntarthatósági szempontok miatt is, amely az utóbbi évek egyik legégetőbb kérdése volt. A fenntarthatóságot a minőség, a termék élettartama, újrahasznosíthatósága és a nyersanyagok környezetbarát beszerzése határozza meg. De mindezek mellett is az egyik legevidensebb trend, hogy az emberek egyre inkább a hiteles, jó designt keresik. Ez egy természetes vágy, hiszen szeretnénk, ha a környezetünk stílusban is passzolna személyiségünkhöz, és az így létrehozott teret jó, ha hosszú távon fenn tudjuk tartani. A Pergo éjt nappallá téve dolgozik azon, hogy ezeknek a kihívásoknak eleget tegyen.

A termékpalettát és a márka fenntarthatósági kezdeményezéseit elnézve mondhatjuk, hogy a Pergo közel áll a természethez?

A Pergo egy svéd márka, Svédország és a svéd emberek pedig mindig is szoros kapcsolatot ápoltak a természetes környezetükkel. Emellett termékeink tervezésében is a tökéletes, természetes megjelenésre törekszünk, mindezt a fenntarthatósági sztenderdek betartása mellett. Éppen ezért úgy gondolom, hogy a Pergo kapcsán kialakult kép megalapozott, hiszen

a természet szeretete a márkaidentitásunk egyik meghatározó alappillére.

A változás szele nemcsak a vásárlók körében, de világszerte tetten érhető az elmúlt években. Hogyan követi ezt a Pergo?

A laminált padlók több évtizedes története során folyamatos fejlesztésen és változáson mentek keresztül. Ez a helyzet egészen mostanáig fennállt, azonban a gyártók ráeszméltek, hogy mára kiaknázták a termékben rejlő maximális potenciált. Így az utóbbi időben a fejlesztések mögött a fő motiváció a kreativitás volt, az új termékjellemzők kutatása és az autentikus design koncepciójának alkalmazása az új palettára.

Milyen jelentőséggel bírnak a nemzetközi design kiállítások a márka életében?

Az elmúlt időszakban jóval kevesebb eseményen vehettünk részt, mint amennyin szerettünk volna, de ehhez hozzátartozik, hogy mi magunk is komolyan megválogatjuk, hol jelenünk meg. Ha jó döntést hozunk, mint ahogy azt a S/ALON BUDAPEST esetében is tettük, nemcsak vásárlóinkkal és ügyfeleinkkel, de potenciális partnereinkkel és a modern design szcéna legfontosabb képviselőivel is találkozhatunk.

Milyen élményt nyújtott a Pergo számára a S/ALON BUDAPEST 2021?

Nagyon sok pozitív élménnyel távoztunk az idei S/ALON BUDAPESTRŐL, amely pontosan elérte a kitűzött céljait, és még annál is többet.

Ahogy az imént említettem, számunkra pótolhatatlan élmény a konkurencia megismerése, s emellett arra is lehetőségünk volt, hogy betekintést nyerjünk más márkák portfóliójába, valamint abba, hogy a szakma számára mit is jelent 2021-ben a jó design. Új vásárlói és potenciális üzleti kapcsolatok létrehozásával pedig saját jövőnket építjük.

A S/ALON BUDAPEST látogatói minden évben betekintést nyernek a prémium hazai és nemzetközi design színes és mozgalmas valóságába megkapó enteriőrtervek és a legújabb termékpremierek formájában. Ne hagyd ki a 2022. szeptember 23-25. között megrendezése kerülő idei eseményt sem!

2021.11.15.

KAPCSOLÓDÓ TARTALMAK

Vissza a blog főoldalra
Viaplant - központban a növény
/ Portré

Viaplant - központban a növény

Interjú Szakács Barnabással
A természet nem vét hibát!
/ Portré

A természet nem vét hibát!

Interjú Jean-Frédéric Nothombbal, az Argile alapítójával
mutass meg mindent!