Portré
  /  2021.03.06.  /  

A családban marad

Andrea Bazzaro a Moroso jelenéről és jövőjéről

A S/ALON BUDAPEST legfontosabb céljai között szerepel a nemzetközi design márkák megismertetése a hazai közönséggel, valamint a magyar design szcéna és a legnagyobb stúdiók közti személyes és szakmai kapcsolat megteremtése, ápolása. Csak úgy, mint az előző években, a S/ALON BUDAPEST 2021-ben is az enteriőr design legmeghatározóbb szereplőit látja vendégül, akik összetéveszthetetlen stílusukkal és minőségi termékeikkel kápráztatják el a Budapest Aréna látogatóit. Ezen páratlan márkák egyike a Moroso, melyet elsődleges magyarországi forgalmazója, a Decor Floor márkacsaládba tartozó pointone és pointzero hoz el az idei kiállításra. Az olasz luxus kanapék és ülőbútorok gyártója 70 év bútortervezési tapasztalatát hozza magával - hogy többet is megtudhassunk a márka jelenéről és jövőjéről, Andrea Bazzaróval, a Moroso marketing menedzserével beszélgettünk.

A Moroso 1952-ben alakult családi vállalkozásként, jelenleg pedig a család második generációjának vezetése alatt működik. Mit gondolsz, mi lehet egy ilyen családi márkának a valódi ereje?

A márka valódi ereje abban az egyedi vízióban keresendő, mely majdnem 70 éven keresztül csiszolódott és fejlődött. Ez a kreatív szemlélet számos különböző valóságot magába foglal, melyek természetes módon kapcsolódnak egymáshoz. A Moroso egyet jelent a bátorsággal, a változatos életutakkal és nézőpontokkal, valamint egy úttörő, a jelenlegi trendektől eltávolodó, jövőbe tekintő design szemlélettel.

Miben látod Agostino és Diana, a Moroso alapítóinak örökségét?

A Moroso sok-sok évtized után is családként működik; ahogy a mottónk is tartja, “csak csináljuk a dolgunkat, és csináljuk jól”! Ez a mai napig áthatja működésünk minden aspektusát. Az alapításkor lefektetett minőségi és alkotói elvek ma is meghatározóak. A barátokkal, partnerekkel, ügyfelekkel, tervezőkkel és építészekkel ápolt kapcsolat továbbra is központi helyet foglal el márkánk prioritásai között.


Josh kanapé. Tervező: Edward van Vliet

Mik azok az értékek, amelyek a Morosót kiemelik más design márkák közül?

Nálunk elengedhetetlen a sokszínűség, valamint a határtalan kreativitás és önkifejezés. Minden projekt és ügyfél más; minden egyes probléma személyes megközelítést kíván. A vállalat stratégiai víziójának és Patrizia Moroso alkotói szemléletének fúziója adja a stabil alapot ahhoz, hogy minden kollaborációs partnerünk felé a személyes önkifejezéséhez szükséges maximális támogatást nyújthassuk.

Mik azok az irányok, melyeket a márka a 2021-es évben követni fog a legújabb termékmegjelenések és design megoldások során?

A Moroso 2021-ben tovább folytatja az elmúlt években megkezdett munkát, s egyre szorosabbra fűzi termékpalettáját, hogy komplett lakossági megoldásokat nyújthasson ügyfeleinek. Patrizia vezetése alatt sok energiát fektetünk a mindent magába foglaló design megoldások készítésében. Konkrét termékekből, szövetekből és dekorációs kiegészítőkből álló kollekciókat állítunk össze, hogy egy adott térben egymásból a maximumot hozzák ki. Ezzel egyidejűleg célunk, hogy erősítsük jelenlétünk a szerződéses piacon, s ennek érdekében 2021-ben elindítottuk új üzletágunkat, a Moroso Contractot. Az ágazat alapja az építészekkel, fejlesztőkkel és ügyfelekkel közös munka lesz, mely során a márka értékeit megtestesítő egyedi megoldásokat keltünk életre.


Design by Nature kollekció

Kik azok az izgalmas tervezők, akikkel idén dolgozni fogtok?

Jelentős idei projektünk a svéd Front stúdióval közös munkánk, mely talán a márka történetének egyik legkülönlegesebb kezdeményezése. A “Design by Nature” sorozatot azok a tanulmányok ihlették, melyek rávilágítanak, hogy a természetben töltött idő közvetlen, pozitív hatással van a hétköznapi jóllétünkre, memóriánkra és kreativitásunkra. A projekt végeredményeképp reméljük, hogy a természetet az enteriőrökbe tudjuk csalogatni.

A Moroso 2022-ben ünnepli megalapításának 70. évfordulóját. Készültök valamilyen érdekes programsorozattal vagy termékmegjelenéssel?

Ez még titok!

Bold kanapé. Tervező: Patricia Urquiola.

Beszéljünk egy kicsit a Moroso nemzetközi jelenlétéről. Milyen szerepet játszanak a márka életében az olyan regionális és nemzetközi kiállítások, mint például a S/ALON BUDAPEST?

Az ilyen és ehhez hasonló események egy ritka, ám annál fontosabb lehetőséget biztosítanak: személyes találkozási pontot partnereinkkel, ügyfeleinkkel és a tervezőkkel, mindezt egy olyan közegben, ahol a legapróbb részletig kidolgozott a látogatói élmény. Nagyon várjuk már azokat az időket, amikor ezekre a találkozásokra újra lehetőség nyílik.

Hogyan érintették a Moroso idei terveit a 2020-as év eseményei?

A tavalyi év leginkább ellenállóságra tanított minket, és arra, hogy bármilyen kihívásba ütközünk, meg kell maradnunk a számunkra kijelölt úton. Fontos az előrelátás, hogy a terveinket a körülményekhez képest rugalmasan tudjuk alakítani. 2020 ezen kívül egy lokalizáltabb vállalati stratégia felé billentette el a márka működését mind kommunikációban, mind igényteremtésben, valamint események szervezésben. A globális változásokat továbbra is madártávlatból kémleljük, s egyre többet fektetünk fenntartható megoldások kialakítására.


Gogan kanapé és Ruff székek. Tervező: Patricia Urquiola.

Ha végigtekintesz a Moroso széles termékpalettáján, van-e kedvenced, és ha igen, mi teszi ezeket a bútorokat különlegessé a szemedben?

A közelmúlt megjelenései kifejezetten közel állnak a szívemhez, köztük is a Patricia Urquiola által tervezett Gogan kollekció és Ruff székek. Lágy, íves formaviláguk nyugtató hatással van az elmére, és gyönyörű vonalaikat teljes mértékben a tér szolgálatába állítják. Másik kedvencem az exkluzív Ikebana szövettel díszített Josh kanapé, melyet Edward van Vliet tervezett. Egy mindig kényelmes, sohasem unalmas darab!

Végezetül, mire számíthatnak szeptemberben a S/ALON BUDAPEST látogatói a Morosótól?

Minden látogatónknak biztosítjuk a hamisítatlan Moroso élményt!

Gentry kanapé. Tervező: Patricia Urquiola.
 
Ha már tűkön ülsz, hogy személyesen is megismerd a Moroso megkapó formavilágát és páratlan minőségét, mindenképp látogass el 2021. szeptember 24-26. között a S/ALON BUDAPESTRE, ahol legismertebb design márkák mellett a szakma kiemelkedő képviselői, tervezők és fantasztikus kollekcióik várnak. Hivatalos Facebook és Instagram oldalainkon, valamint hivatalos honlapunkon folyamatosan frissülő tartalmakkal, szakmai cikkekkel és újdonságokkal biztosítjuk, hogy felkészült maradj! Találkozzunk ősszel a Budapest Arénában!

Borítókép: Modernista kanapé. Tervező: Nipa Doshi, Jonathan Levien.

2021.03.06.

KAPCSOLÓDÓ TARTALMAK

Vissza a blog főoldalra
 “A virág szeretete hajt”
/ Portré

“A virág szeretete hajt”

Interjú Zala Andreával és Henrik Katával, a Florista alapító-tulajdonosaival
A fenntarthatóság kicsiben kezdődik
/ Portré

A fenntarthatóság kicsiben kezdődik

Újra!Alkotó Energia: a tudatos életmód új online magazinja
mutass meg mindent!