Portré
  /  2021.10.19.  /  

“A tenger az Alhambra alapeleme”

A szövetkészítés spanyol arca

A Földközi-tenger partvidékének autentikus és páratlan hangulata mindig is elkápráztatta az arra tévedőket.

Nem csoda, hogy a történelem során megannyi alkotót, művészt és tervezőt megihlettek Olaszország, Franciaország, valamint - az Alhambra esetében - Spanyolország mediterrán városai. A márka, amely Alicante városában látta meg a napvilágot, a spanyol kultúra és hagyományok elkötelezett képviselőjeként a szövetkészítés egyik legfontosabb szereplőjévé vált az évek során. A márka magyar forgalmazójának, a Queen Home Textilnek köszönhetően a S/ALON BUDAPEST 2021 látogatói is ízelítőt kaphattak a történelmi Spanyolországból az Alhambra mesés kollekciói által. Hogy közelebbről is megismerjük őket, a márka eredetéről és ars poeticájáról beszélgettünk Luna Climent designerrel és Juan Carlos Climent general managerrel.

Az Alhambra 1977-ben jött létre a spanyol Alicante városában. Mi ihlette a márka megalapítását?

A ‘70-es években Alicante északi régiója Európa egyik legerősebb szövetgyártó központja volt. Az Alhambra elsősorban az export piacnak készített termékeket, de az idők során egy egészen egyedi hangnemet talált meg, amely merőben különbözött az ismert márkák stílusától. Ennek köszönhetően mára az Alhambra a szektor egyik univerzális referenciapontjává válhatott.

A márka a Granadában található Alhambra palota nevét viseli. Milyen jelentőséggel bír az erődítmény a vállalat életében?

A márka elnöke a ‘70-es években látogatást tett az Alhambra palotába, és az épület szépsége azonnal megihlette.

Ekkor döntött úgy, hogy saját vállalkozását erről a különleges helyről nevezi el, remélve, hogy mások számára is inspirációt nyújthat.

Mik azok a tulajdonságok, amelyek az Alhambra termékeit kiemelik a mezőnyből?

Az Alhambra univerzum tulajdonképpen alapanyagaink, textúráink és színeink harmóniájából született meg, és ezt valóságot egyetlen filozófia hajtja: a koncepció, amelynek keretein belül az enteriőröket megrendelőink személyiségével ruházzuk fel. Célunk, hogy az Alhambra szövetek helyes használatán keresztül valóban személyes, érzelmekkel teli tereket hozzunk létre. Termékeink széles választéka egy valódi stíluskönyvtárat alkot, ahol a vásárlók fantáziájukat szabadon engedve lelhetik fel kedvenceiket.

Hogyan mutatkozik meg a spanyol kultúra és hagyomány tisztelete az Alhambránál?

A Földközi-tenger vidékének behatása tagadhatatlan az Alhambra jelenlegi kollekcióiban. Természetes szövetek, földszínek, nyugalmat árasztó árnyalatok és textúrák, rusztikus megjelenés és friss stílus jellemzik nemcsak a helyi városokat és szigeteket, hanem termékeinket is.

Összességében is elmondható, hogy a spanyol életérzés az Alhambra génjeiben van.

A legújabb Altea, Zahara és Candela kollekciókat a tenger ihlette - ez nemcsak a spanyol tengerpartra utalhat, hanem átvitt értelemben is felfogható, mint a minket körülvevő külső impulzusok tengere. Pontosan mit takar ez a koncepció?

A tenger az Alhambra egyik alapeleme. Az elmúlt években különösen nagy hatással volt ránk közvetlen környezetünk. Abból merítettünk ihletet, amit a legjobban ismerünk, s ami identitásunk szerves részét képezi.

Az Altea és Zahara kollekciók az utókornak készültek. Egyszerűségük az egyik legkiemelkedőbb értékük, természetes és fenntartható valójuk mögött pedig egy olyan jövő rajzolódik ki, amely mára már elengedhetetlenné vált.

A két kollekció kiegészítéseként alkottuk meg a Candelát, lenvászon termékeink kvintesszenciáját, amelyre a föld és a tenger ismerős árnyalatai voltak hatással. 35 új színopcióval egy egyedi színskálát hoztunk létre. Emellett egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk az etikus, felelősségteljes és körkörös gyártásra. A természetes anyagok, mint a gyapot és len újrafelhasználása mindhárom kollekció szövetének részét képezi. Reméljük, hogy a tengert idéző legújabb termékeink révén partnereink is nyugalomra lelnek.

Szinte végtelennek tűnik az Alhambránál elérhető minták, színek és textúrák választéka. Vannak hosszú idő óta közönségkedvencnek számító termékek?

A kollekcióink átlagos “szavatossági ideje” négy-öt év, de számos olyan termékcsalád van, amely igazán kiállta az idő próbáját. Ilyen például az Aspen kollekció, ez más alap és áttetsző szövettel együtt mai napig az egyik best seller termékünk. Az elmúlt években nagy keletje lett a lenvászonnak is, úgyhogy Candela kollekciónk mindenképp nagy sikerre számíthat a jövőben is.

A trendek folyamatos kutatása, a technológiai fejlesztés és a design innovációk alapvető értékei az Alhambrának, ahol a hagyomány és a kortárs koncepciók egymásra találnak. Nagy örömmel láttuk vendégül a márkát a S/ALON BUDAPEST 2021 kiállítói között a Queen Home Textile-nek köszönhetően. Reméljük, hogy jövőre, a 2022-es S/ALON BUDAPESTEN is találkozhatunk a spanyol szövetkészítés legizgalmasabb képviselőjével. Addig is, kövesd hivatalos Facebook és Instagram oldalainkat, hogy ne maradj le a design világának legfrissebb ötleteiről!

2021.10.19.

KAPCSOLÓDÓ TARTALMAK

Vissza a blog főoldalra
 “A virág szeretete hajt”
/ Portré

“A virág szeretete hajt”

Interjú Zala Andreával és Henrik Katával, a Florista alapító-tulajdonosaival
A fenntarthatóság kicsiben kezdődik
/ Portré

A fenntarthatóság kicsiben kezdődik

Újra!Alkotó Energia: a tudatos életmód új online magazinja
mutass meg mindent!