Portré
  /  2022.03.11.  /  

Új skandináv design

Interjú a Bolia ügyvezetőjével

A skandináv design évekkel ezelőtt betört a köztudatba, és azóta sem tágít onnan.

Nem túlzás állítani, hogy olyanokat is megérintett, akik korábban nemigen foglalkoztak enteriőrdesignnal. Partnerünk, az Innoconcept által forgalmazott dán Bolia e töretlen népszerűségnek örvendő irányzat kiemelkedő képviselőjeként készít olyan tartós, egyedi és testreszabható bútorokat és kiegészítőket, melyek egyensúlyt hoznak a mindennapjainkba. A kollekciók egységesen magas minőséget képviselnek, a kiterjedt tervezői hálózatnak köszönhetően pedig képesek folyamatosan fejlődni és megújulni, miközben hűek maradnak a márka esszenciájához. A Bolia ügyvezetőjét, Lars Lyset kérdeztük jelenről és jövőről, fenntarthatóságról és az érzéki tapasztalás fontosságáról. Olvass tovább, és inspirálódj az új skandináv design megnyugtató frissessége által!

Minek köszönhető vajon, hogy pont a skandináv design ragadta meg tömegek fantáziáját? Milyen hatással van az egyénre - és annak közérzetére, hangulatára - a skandináv design?

Hisszük, hogy a jó design nem csak az, amit látunk, hanem legalább annyira fontos, ahogyan érezzük magunkat tőle.

A skandináv designörökség az egyszerűségre és a kifogástalan kézművességre épül, valamint a természetes anyagok használatára, amely nyugalmat hoz a szemnek és az elmének egyaránt. Ez az az érzés, amelyről úgy gondoljuk, hogy mindenkit megihletett és vonz a mai napig. Rohanó életünkben szeretjük megépíteni saját kis menedékünket, a nyugalom és a csend szentélyeit, ahová elmenekülhetünk, és ahol feltöltődhetünk.

​​A Bolia szöveteket környezetbarát körülmények között állítják elő. Mit jelent ez gyakorlati szempontból? Milyen szerepet játszik a fenntarthatóság és a tudatosság a Bolia valóságában?

Minden szövetünk STANDARD 100 OEKO-TEX® tanúsítvánnyal rendelkezik, ami biztosítja, hogy a gyártás során nem használunk káros anyagokat. Egyes termékek még tudatosabb szemléletben készülnek, 100%-ban újrahasznosított pamut és műanyag palackok felhasználásával. Egy soha véget nem érő fenntarthatósági úton haladunk előre. Minden, amit teszünk, a "változás valami jobbra" égisze alatt történik - folyamatosan új, okosabb és fenntarthatóbb módszereket keresünk a tervezés, a kézművesség, az élet és a munka terén.

A Bolia weboldalon átfogó kanapé-kalauzt és konfigurátort is találunk a különféle inspiráló tartalmak mellett. Egy letisztult, könnyen navigálható, felhasználóbarát online platform és a folyamatos online kommunikáció helyettesítheti a valós bemutatótermi élményt a közeljövőben?

A Bolia eredetileg egy kizárólag online kereskedelemre fókuszáló márkaként indult, azonban nyilvánvalóvá vált, hogy a bútorokat fogyasztóként szeretnénk érezni és kipróbálni. Ezért alakítottuk át a koncepciónkat úgy, hogy sokkal inkább a kiskereskedelemre összpontosítsunk, és egy nagyszabású omnichannel stratégiát dolgoztunk ki, amely lehetővé teszi, hogy ügyfeleinknek ugyanazok a lehetőségek álljanak rendelkezésükre a fizikai üzletben, mint online.

Például a testreszabás üzleteinkben, a The Design Atelierben is elérhető. Itt a vásárlók felfedezhetik az anyagválasztékot, kis modellekkel megépíthetik saját kanapéjukat, és inspirálódhatnak a kurátori hangulatainkból. A Bolia.com oldalon ugyanezt tehetik meg - böngészhetnek a szövetek között és ingyenes mintákat rendelhetnek, testre szabhatják kanapéjukat a konfigurátorban, és kreatív hangulattervekből is inspirálódhatnak - ugyanúgy, mint a The Design Atelierben.

Így ügyfeleink pontosan úgy és ott fedezhetik fel a Bolia világát, ahogyan és ahol ők szeretnék, a saját tempójukban. Hisszük, hogy az új skandináv designnak mindenki számára elérhetőnek kell lennie, és szeretjük inspirálni vásárlóinkat olyan komplex élményekkel, amelyek minden érzékszervükhöz szólnak. Tehát nem, nem hisszük, hogy ezt egy online univerzum teljesen helyettesítheti - de biztosan közelíthet az élményhez.

Melyek azok a kiemelkedő jellemzők, megkülönböztető értékek vagy egyedi tulajdonságok, amelyeket nem lehet lefordítani az online böngészésre vagy vásárlásra?

Mint fentebb említettük, az üzletünkben szerzett élmények minden érzékszervre hatnak. Az interneten keresztül nem lehet érinteni, érezni, szagolni és ízlelni.

Egy design termék esztétikai és tapintható minőségének érzéki megismerése sokak számára fontos a döntési folyamat során.

Ami pedig az illatot és az ízt illeti, természetesen nem a kanapéinkra gondolok: minden Bolia design üzletben frissen főzött bio kávét szolgálunk fel, amely a La Cabra zseniális kávéfőzőiben készül. Ez is olyasmi, ami online nem megtapasztalható.

Milyen szerepet játszanak a regionális és nemzetközi kiállítások - mint például a S/ALON BUDAPEST - a Bolia életében?

Az elmúlt 4 évben olyan nagy kiállításokon vettünk részt, mint a párizsi M&O és a milánói Salone del Mobile, de idén egyelőre csak a 2022 szeptemberében megrendezésre kerülő M&O-n leszünk jelen, illetve partnerünk, az Innoconcept jóvoltából a budapesti S/ALON BUDAPESTEN. A továbbiakban más megközelítéssel célozzuk meg a potenciális kereskedőket, ügyfeleket és partnereket.

Melyek a Bolia legfontosabb tervei 2022-re az újdonságok, együttműködések vagy megoldások tekintetében?

2022-ben két új kollekciót mutatunk be, melyek még “szebbek és jobbak”, mint valaha. Először márciusban az SS22-es kollekcióról rántjuk le a leplet, augusztusban pedig az AW22-es kollekciónkat ismerhetik meg a design szerelmesei. Mindkettőt az eleven skandináv természet és annak folyamatosan változó évszakai ihlették. Generációkon át tartó, természetes anyagokból készült, a fenntarthatóság és a minőség fontos tanúsítványait viselő termékekre lehet számítani. A konkrét részletekbe még nem mondhatok többet, mivel most végezzük az utolsó simításokat a tavaszi kollekción, de garantáltan érdemes lesz felfedezni őket!

Van kedvence a jelenlegi (vagy bármely korábbi) termékpalettából? Ha igen, mi az és miért?

Személyes kedvencem a Zen szőnyeg és az Elton kanapé sorozat. A Zen gyönyörű történetével, a mindannyiunk számára ismerős nyugalom keresésére való inspiráló utalások nyomán 2022-ben elnyerte a Bolia Design Awards-ot. Az Elton pedig az egyszerűségével és őszinteségével, világszínvonalú anyagok használatával emelkedik ki a kínálatból.

Fedezd fel a skandináv design változatos, mégis harmonikus világát a Bolia és az Innoconcept kínálatában, és csatlakozz hozzánk 2022. szeptember 23-25. között a Budapest Arénában! Addig is iratkozz fel hírlevelünkre, és kövess minket Facebookon és Instagramon inspiráló tartalmakért!

2022.03.11.

KAPCSOLÓDÓ TARTALMAK

Vissza a blog főoldalra
 “A virág szeretete hajt”
/ Portré

“A virág szeretete hajt”

Interjú Zala Andreával és Henrik Katával, a Florista alapító-tulajdonosaival
A fenntarthatóság kicsiben kezdődik
/ Portré

A fenntarthatóság kicsiben kezdődik

Újra!Alkotó Energia: a tudatos életmód új online magazinja
mutass meg mindent!