A Canont valószínűleg nem kell bemutatnunk senkinek.
A japán márka 1937 óta feszegetni a vizualitás határait innovatív képalkotó és optikai eszközeivel, repertoárjában a profi és hobbi fotósok kedvenc fényképezői mellett nyomtatók, fénymásolók és szkennerek is megtalálhatók. Azt viszont talán nem mindenki tudja, hogy ezt a sokoldalú tudást és tapasztalatot az enteriőrdesign területén is kamatoztatják.
A S/ALON BUDAPESTEN megcsodálhatod a Canon speciális tapéta- és padlónyomatait, melyek új távlatokat nyitnak a belsőépítészeti tervezésben és a lakberendezésben, sőt, a képzőművészet terén is. Cikkünkben többet megtudhatsz ezekről, valamint Kiszely Beáta tervező személyes tapasztalatairól és véleményéről a témában.
Amennyire izgalmasak a komplex tervezői projektek, olyannyira stresszesek is. A megrendelői igények feldolgozása, beépítése és mederben tartása mellett a beszállítók limitációval és az idővel is zsonglőrködni kell, a büdzsé által feszített vékony kötélen egyensúlyozva. Ilyenkor a “próba-szerencse” nem járható út: olyan megoldásokra van szükség, melyek magas minőségben, gyorsan megvalósíthatók megbízható szakmai partnerek közreműködésével.
A Canon beltéri dekorációs üzletága pontosan erre szakosodott, hogy visszaadja azt a flexibilitást, amitől a tervezői képzelet újból szárnyalni képes.
A széles formátumú nyomtatást lehetővé tevő „roll-to-roll” sorozat, a nagy nyomtatási sebesség mellett is kivételes minőséget garantáló síkágyas UV-nyomtatók, illetve maga a forradalmi UV-gél technológia ezt a célt szolgálják.
A Canon UV-gél Greenguard Gold tanúsítvánnyal rendelkezik, azaz remekül passzol olyan speciális terekbe is, ahol magasak a higiéniai elvárások: például egészségügyi és oktatási intézményekbe vagy éppen konyhákba. Az UV-gél nyomtatási technológia során a tinta UV fény hatására 28-33 Celsius fok között, állandó hőmérsékleten térhálósodik. Ez nem változtatja meg az alapanyag – papír, tapéta vagy vinyl – mechanikai tulajdonságait, így a tapéták pontosan illeszthetők. Fixálás után az UV-gél festék strapabíró, karcálló, vízzel vagy háztartási szerekkel könnyen tisztítható felületet hoz létre, nyomtatás után pedig azonnal feldolgozható és szállítható.
Az Arizona síkágyas nyomtatók szabadalmaztatott technológiával történő alkalmazása lehetővé teszi az intelligens tintarétegek nyomtatását: különféle texturált dekorációs anyagok, táblák, csomagolások hozhatók létre, sőt, Braille-írással készült nyomatok is készíthetők.
Kiszely Beáta által tervezett enteriőrökkel a kezdetektől találkozhattál a S/ALON BUDAPEST lakástrend kiállításon. A díjnyertes lakberendező idén ellátogatott a Münchenben rendezett FESPA (Európai Szitanyomó Szövetségek Egyesülete) nemzetközi szakkiállításra, amely a nyomtatási technológiák lehetőségeit és alkalmazási területeit vizsgálta.
“A 3D hatású PRISMA elevate XL az, ami különösen szembeötlő a Canon nyomtatási lehetőségei közül. Nemcsak a felületek variálhatósága és egyedisége lenyűgöző, a kézzelfogható és tapintható, a felületből 3D-szerűen, akár 2 mm-re kiemelkedő textúra is fantasztikus lehetőségeket kínál a lakberendezési szakma számára.
Az enteriőrtervezők korábban korlátozottan válogathattak különféle felületek között. Manapság viszont szinte bármilyen felületre lehet azonnal – és akár egy példányban – nyomtatni.
Így hihetetlenül lerövidül térben és időben az út a kreatív ötlet és a kézzelfogható valóság között.
Eredetileg képzőművész vagyok, így határtalan lehetőséget látok abban, hogy nagyon sokféle alapanyag és technológia áll rendelkezésre különféle hatású felületekkel, amelyekre már tényleg csak a képzelet szabta alkotásokkal felérő textúrákat, motívumokat és mintákat lehet nyomtatni.”
Apropó, képzőművészet: a világhírű hágai Mauritshuis Múzeum a közelmúltban egyedülálló projektre invitálta a Canont. Abbie Vandivere, a Mauritshuis restaurátorának vezetésével, a Delfti Műszaki Egyetemmel és a Hirox Europe-pal karöltve nyomozásba kezdtek. Pontosabban arra a kérdésre keresték a választ, hogy
Vajon hogyan nézett ki Johannes Vermeer Gyöngyfülbevalós lánya 1665-ben?
Amikor Johannes Vermeer 358 évvel ezelőtt, a holland festészet aranykorában vászonra vitte a portrét, a színek erőteljesebbek voltak, mint ma. A festmény a természetes hőmérséklet- és páratartalom-ingadozások miatt megrepedezett, megöregedett. Hogy megtudják, hogyan is nézett ki a festmény eredetileg, a Hirox csapata mikroszkopikus 3D szkennelést készített a műalkotásról, az egyetem kutatói pedig digitális vizualizáció segítségével mutatták be az idővel bekövetkezett változásokat. A Canon ezután százszoros nagyításban nyomtatta ki a festmény, aminek köszönhetően a közönség láthatja, sőt, érezheti a a festmény részleteit.
A világ legnagyobb ilyen jellegű nyomatának készítéséhez a szabadalmaztatott elevated print technológiát és az Arizona síkágyas nyomtatót vetették be, amely UV tintával rétegről rétegre építette fel az alkotást. Az eredmény a hágai Mauritshuis Múzeum előcsarnokában látható, és 2024. január 7-ig minden látogató számára szabadon megtekinthető.
Csatlakozz hozzánk szeptemberben a S/ALON BUDAPESTEN, ahol a Canon enteriőrjében közelről is megismerheted ezeket a lélegzetelállító újdonságokat, az inspiráló terek mellett pedig innovatív és praktikus megoldások tárházával várunk. Addig is iratkozz fel hírlevelünkre, csatlakozz a Facebook eseményhez, és kövess minket Instagramon!