Portré
  /  2021.08.26.  /  

Térelválasztás mesterfokon

Interjú a JAP ügyvezetőjével

Nem túl távoli szomszédunkban, Csehországban született kis regionális vállalkozásként, s innen kiindulva hódította meg Európát és a nemzetközi színteret a JAP. Legyen szó egy ébenfekete ajtóról, vagy éppen ikonikus lépcsősorairól, a márka egyedi beltéri megoldásait letisztult design, egyszerű színek és kortárs, mégis ismerős formák jellemzik - ahogy Petr Paksi vezérigazgató szerényen fogalmazott, nem a feltűnőségre, hanem a megbízhatóságra törekednek. Hogy még mit árult el a márkáról, valamint nemzetközi és magyarországi terveikről, azt a következőkben olvashatod!

A JAP 1991-ben, majdnem pontosan 30 évvel ezelőtt jött létre, és azóta is töretlenül gyarapszik. Mi a JAP hazai és nemzetközi sikereinek kulcsa?

Odafigyelünk a piaci igényekre, munkánkat mindig teljes erőbedobással és a legjobb tudásunk szerint végezzük. Az is fontos, hogy törekedjünk a folyamatos fejlődésre. A JAP nemzetközi sikeressége emellett mindig is annak volt köszönhető, hogy mindenekelőtt arra törekedtünk, hogy a cseh piacon az elsők legyünk. Fokozatosan terjeszkedtünk határainkon túlra és más országokba, például az Arab-félszigetre, vagy Észak- és Dél-Amerikába. 

Az egyik legelső termék, amely a JAP márkát a belsőépítészet térképére felhelyezte, a LUSSO összecsukható lépcső volt. Ez ráadásul a mai napig elérhető. Az elmúlt három évtized során mennyit változott ez, vagy bármely más eredeti JAP termék, és mi motiválta ezeket az átalakításokat?

A termékek leginkább energiatakarékossági és energetikai okok miatt változtak. Ami viszont változatlan, hogy arra törekszünk, mindig prémium minőségű anyagokat és a legelőnyösebb szerkezeti megoldásokat használjuk. Ugyanakkor arra is ügyelünk, hogy az anyagokkal könnyen tudjunk dolgozni.

A legtöbb ember szimpla beltéri kellékként tekint az ajtókra. A JAP termékei hogyan alakítják a vásárlók hozzáállását ehhez a sokrétű termékhez?

Az új típusú ajtórendszerek kifejlesztésekor mindig arra törekszünk, hogy a végfelhasználóknak és az építészeknek bebizonyítsuk, az ajtók sokkal többet rejtenek magukban, mint az elsőre látszik: ezek a termékek olyan megoldásokat nyújtanak, amelyek helyet takarítanak meg a belső terekben, vagy éppen új dizájn lehetőségeket nyitnak meg.

A márka ikonikus ajtókeretein és lépcsősorain túl számos beltéri terméket kínálnak, úgymint falburkolati megoldások, személyre szabható üvegpanelek és egyéb otthoni kellékek széles tárháza. Mik azok a tulajdonságok, amelyben a JAP változatos termékei osztoznak?

Nem az a fő cél, hogy termékeink feltűnést keltsenek, kiríjanak a környezetükből. Arra törekszünk, hogy magas színvonalú, egymást kiegészítő termékekből álló portfóliót alakítsunk ki. A csehországi, szlovákiai és közép-európai építészekkel való együttműködésünknek köszönhetően pedig mindig is az élvonalban maradhattunk. Ezek a kollaborációk egyre újabb és igényesebb elvárásokat támasztanak, amelyek motiválnak és továbblendítenek bennünket.

Přerov és Prága városaiban lenyűgöző showroomokban várják az érdeklődőket, hogy a JAP egyedi termékeit valós kontextusban is szemlélhessék - valódi, épített enteriőrökben. A S/ALON BUDAPESTEN is hasonló megjelenésre számíthatunk a márkától?

Az említett showroomokon túl mindenképp szeretném kiemelni pozsonyi és moszkvai bemutatótermeinket is, amelyek nagyon értékes részei a JAP portfóliójának. Ez nem minden: jelenleg is folynak egy budapesti bemutatóterem előkészületei. És ami az idei kiállítást illeti, szeretnénk bemutatni néhányat a legjobb termékeink közül, hogy az emberek örömmel várják a budapesti JAP showroom megnyitását.

A JAP számára fontos tehát a fejlesztések és a fejlődés folyamatos fenntartása - mi vár a márkára az elkövetkező években?

Az elkövetkező 5 évre megvannak a fejlesztési terveink. Most, hogy a JAP az első számú választás az építészek között Csehországban és Szlovákiában, szeretnénk fokozatosan más országokba is eljutni. A jövőre nézve az a célunk, hogy az építészek és dizájnerek Európa-szerte üzleti partnerként tekintsenek ránk. 

Milyen termékekkel találkozhatnak a S/ALON BUDAPEST 2021 látogatói a JAP installációjánál?

Egyelőre nem nevezném meg a kiállításon bemutatásra kerülő termékeinket. Az biztos, hogy ez egy keresztmetszet lesz a legjobb tudásunkból, és szeretném meghívni a látogatókat, hogy jöjjenek és tekintsék meg a megjelenésünket. Annyit felfedhetek, hogy láthatják majd a vásár legnagyobb ajtóját, illetve egy olyan gardróbot, amire mindenki vágyik. De többet már tényleg nem árulok el, jöjjenek és nézzék meg maguk!

Mi sem mondhattuk volna szebben: ha szeretnél belépni a prémium otthoni megoldások és a lenyűgöző ajtók új világába, gyere el és látogasd meg a JAP enteriőrjét az idei S/ALON BUDAPESTEN! Fedezd fel a kortárs belsőépítészeti megoldások legizgalmasabb hazai és nemzetközi képviselőit szeptember 24-26. között a Budapest Arénában, és ne felejts el addig is feliratkozni hivatalos Facebook és Instagram oldalainkra. Találkozzunk egy hónap múlva!

2021.08.26.

KAPCSOLÓDÓ TARTALMAK

Vissza a blog főoldalra
 “A virág szeretete hajt”
/ Portré

“A virág szeretete hajt”

Interjú Zala Andreával és Henrik Katával, a Florista alapító-tulajdonosaival
A fenntarthatóság kicsiben kezdődik
/ Portré

A fenntarthatóság kicsiben kezdődik

Újra!Alkotó Energia: a tudatos életmód új online magazinja
mutass meg mindent!