Portré
  /  2021.07.29.  /  

Roche Bobois

A megtestesült ‘art de vivre’

A Roche Bobois sugárzó bútorai évtizedek óta hirdetik a jellegzetesen francia stílust, a “szép és jó” létezés életművészetét. Tavaly szeptembertől pedig Budapest belvárosában is elmerülhetünk ebben a magával ragadó atmoszférában a Solinfo jóvoltából. A Roche Bobois Flagship Store Budapest belvárosában, történelmi örökséggel teli épületek szomszédságában vonultatja fel a márka kínálatának legjavát. A műemlék épületbe látogatók 1000 négyzetméteren csodálhatják meg az ismerős ikonikus darabokat, izgalmas újdonságokat és kiegészítőket. Blogposztunkban Bakonyi Gabriella, a showroom brand managere mesél a Roche Bobois frissességének titkáról.

Egyedi, személyes, kreatív, merész, játékos - az első jellemzők, amik eszünkbe jutnak egy Roche Bobois bútorra pillantva. Hogyan tudta megőrizni a márka frissességét 1950-es indulása óta?

Pontosan ezek azok a tulajdonságok, amik miatt a márka képes volt megőrizni  a frissességét. Az örökzöld klasszikus bútorokat felvonultató kollekció – mely fittyet hány az idő múlására és töretlen sikert tudhat magáénak - mellet kiemelt figyelmet kapnak a bohém és modern bútordarabok, melyek követik az aktuális trendeket, sőt, annál inkább meghatározzák azokat. A folyamatos fejlődést pedig jól tükrözi, hogy évente két új kollekciót mutatnak be a nagyközönségnek, melyekkel folyamatos izgalomban tartják a designra szomjazókat.

A Roche Bobois kollekciókban két különböző, mégis egymást jól kiegészítő világ testesül meg. Mi köti össze ezeket a koncepciókat?

Minden kollekció alapvető irányelvek és értékek figyelembevételével valósul meg. Ezek olyan ismertetőjegyei a Roche Bobois bútoroknak, melyek összekötik a teljes termékpalettát. Ezek között szerepel a minőség – európai gyártás, magas minőségű anyagok és széles szövet- és bőrválaszték, a kreativitás – neves tervezőkkel való együttműködés, és az innováció – új anyagok felkutatása, technológiai innováció, öko-barát gyártás.

A tervezői kollaborációk esszenciálisak a Roche Bobois gondolkodásmódjában. Az elmúlt években olyan neves tervezők dolgoztak a márkával, mint Marcel Wanders, Kenzo Takada vagy Jean-Paul Gaultier, a Missonival pedig tartós kapcsolat alakult ki a közös szellemiség nyomán.

A tervezői kollaborációk fontos szerepet játszanak a márka életében, hiszen mérföldkövek a design bútorok világában és nagymértékben meghatározzák a márka megítélését. Azt gondolom, ritka, hogy ilyen sok kimagasló tervező neve köthető egy márkához. A különböző szövet kollekciók jól felismerhetők és hűen tükrözik az adott tervező munkásságát, miközben harmonikusan illeszkednek a francia art de vivre bútorok világába is. Minden egyes kollaboráció friss energiával fűszerezi meg a korábban hétköznapinak hitt bútorokat, ezzel pedig bátorítja az ügyfeleket is arra, hogy merészen öltöztessék fel bútoraikat a legkülönfélébb szövetek kiválasztása által.

 

Mik azok az ikonikus darabok, melyekre a legbüszkébb a márka, és melyek a széles közönség által legismertebbek?

Elsőként az idén 50-ik születésnapját ünneplő ikonikus Mah Jong moduláris kanapét említeném meg, mely a mai napig az egyik legfelismerhetőbb és talán legmeghatározóbb darabja a Roche Bobois kollekciójának. 1971 óta töretlen a sikere, mely a letisztult formájának és könnyed játékosságának köszönhető. Szorosan utána, méltó második helyen követi a Bubble termékcsalád, amiért minden korosztály rajong. A könnyed és légies érzetet a buborék formája teszi még ellenállhatatlanabbá.

Legutóbb az áprilisi Oscar Gálán bukkant fel a Mah Jong szófa, mely állítólag a díszletet megálmodó David Rockwell építész-tervező személyes kedvence. Hogyan lopta be magát a Mah Jong a design szerelmeseinek szívébe?

A Mah Jong kanapé sikere egészen 1971-re vezethető vissza, amikor Hans Hopfer tervező megalkotta a négyzet formára alapuló moduláris kanapé elemeit, és ezzel megreformálta az addigi elképzeléseket a nappali bútorról, ami azonnal belopta magát az emberek szívébe. Az alapvető geometriai forma időtálló designja változatlan maradt az évek elteltével, elemei tovább bővültek, hogy még könnyebben kiszolgálják a vevői igényeket. A márka idén ünnepli a Mah Jong 50.-ik születésnapját és erre az alkalomra tartogatnak meglepetéseket is.

Nem csupán a Mah Jong család ilyen sokrétű: minden bútorhoz kiegészítő-kollekció is tartozik. Mennyire jellemző, hogy otthonuk berendezésére egy komplett kollekciót választanak az érdeklődők, annak minden összetartozó elemével?

Az elmúlt néhány évben egyre kiemeltebb szerepet kapnak otthonunk kiegészítői is, hiszen egy szép, rendezett környezetben sokkal jobban érezzük magunkat. A dekor tárgyak és textíliák által sokkal otthonosabb, melegebb érzetet kölcsönözhetünk a térnek, miközben egyéni személyiségünket, ízlésünket is belecsempészhetjük a kiegészítők által. 

Ügyfeleinknek komplett megoldásokat kínálunk, melyek kiterjednek a legkisebb részletek kidolgozására is, így a home styling szolgáltatásunk keretein belül lehetőségünk adódik tökéletesíteni a tér minden apró részletét.

A Roche Bobois nem csupán az enteriőrökben, de a kültéri megoldásokban is kiemelkedő minőséget kínál. Mi teszi ezeket a darabokat igazán különlegessé?

A minőség és az egyedi design megoldások kombinációja teszi különlegesség a Roche Bobois kültéri bútorait. A beltéri bútorokhoz hasonlóan a kültéri bútor kollekció is egyedi igényekre szabható, miközben teljes mértékben ellenáll a természeti kihívásoknak.

A fenntarthatóság a Roche Bobois számára is kiemelten fontos - nem csupán egy hangzatos kifejezés, hanem a gyártási folyamatot átjáró szemléletmód. Mit jelent a márka valóságában az eco-design, és hogyan kapcsolódik ehhez a futurisztikus csengésű Eco8 szó?

A márka nagy hangsúlyt fektet a gyártási folyamatok állandó fejlődésére és keresik azokat a megoldásokat, melyek által csökkenthetik a környezeti terhelést. A bútorok nagy része környezetbarát, fenntartható nyersanyagból készül, kizárólag Európában gyártják őket. Az FCBA-val együttműködve kifejlesztették saját minőségi értékelési eszközüket, az Eco8-at. Az Eco8 lehetővé teszi, hogy felmérjék termékeik környezetre gyakorolt hatását és lehetőség szerint segítsen megoldásokat találni azok fejlesztésére. Az öko-tudatosság maximális prioritást élvez a termékek fejlesztése során, valamit a már meglévő termékeket is folyamatosan újragondolják. Az Eco8 nyolc kritériumon alapul, amelyek négy kategóriába sorolhatók: anyagok, gyártás, használat, újrafeldolgozás. E nyolc kritérium mindegyikét 1-től 4-ig értékelik, ezután kiszámítják az átlagot. Egy terméket akkor neveznek környezetbarátnak, ha 3 vagy ennél nagyobb pontszámot ér el.

2021 formabontó innovációja a CORAIL beton asztal, mely eddig ismeretlen távlatokat nyit a testre szabható bútorok világában. Mit érdemes tudni a 3D technológián alapuló újításról?

A Roche Bobois elsőként valósított meg egy olyan újítást, amely gyökerestül megváltoztatja a fogyasztók és a formatervezés kapcsolatát. Az asztal központi lábazata 3D nyomtatású betonból készül és teljesen testreszabható. Miután betápláljuk az asztal jellemzőit tartalmazó „genetikai kódot” a rendszerbe, aktiválódik az óriásnyomtató. A digitálisan működtetett fúvóka folyamatos felfelé irányuló mozgatással egy réteg UHPC-t (ultra-nagy teljesítményű betont) adagol, amely a rétegzés során megkeményedik. Egy másik jelentős újítás az a szoftver, amelyet az ügyfelek otthon vagy egy értékesítő segítségével használhatnak a termék elkészítéséhez: kiválaszthatják annak alakját és méretét, eldönthetik, hogy alkalmaznak-e szövési hatást és hol, valamint valós időben megtekinthetik a tervezésüket. Az így kapott „kód” táplálja a 3D nyomtatót. A testreszabhatóság mellett ez az új folyamat potenciális ökológiai előnyökkel is jár: a terveket tartalmazó digitális fájlt könnyű elküldeni az Egyesült Államokba vagy akár más országokba, ahol az asztal központ lábát egy helyi nyomtató gyártja le, amely rendelkezik ezzel a technológiával. Ezáltal csökkentjük szén-dioxid kibocsátást, hiszen nem kell szállítmányoznunk a terméket.

Miért fontos a márka kommunikációjában a design kiállításokon való megjelenés, és milyen nemzetközi eseményeken szokott megjelenni a Roche Bobois?

A Roche Bobois minden évben részt vesz a nemzetközi design vásárokon, kiállításokon, ahol találkozhat a design területén tevékenykedő valamennyi partnerével. A kiállítások lehetőséget nyújtanak a márka számára, hogy prezentálják az újdonságokat, bemutassák a tervezői kollaborációkat.

Milyen inspirációk állnak az idei S/ALON BUDAPEST-en való megjelenés mögött, és kiket szeretnétek megszólítani az eseményen? 

Szeretnénk közelebbről is megmutatni a nagyközönségnek, mit jelent valójában a Roche Bobois márkanév, és melyek azok az értékek, irányelvek, melyek meghatározzák a kollekciókat és a cég működését. A legfontosabbakat emelném ki ezek közül: kreativitás, innováció, minőség és hagyományőrzés. Tavaly nyár végén nyitott meg 1000 négyzetméteres belvárosi bemutatótermünk, ahol ügyfeleink több kollekción keresztül is megismerkedhetnek ezekkel az értékekkel, azonban most nem oda, hanem a S/ALON BUDAPEST-re invitáljuk meg ügyfeleinket.

Milyen tervezői munka révén valósul meg az enteriőr és Roche Bobois termékekkel találkozhatnak a látogatók a S/ALON BUDAPEST eseményen?

Előremutató tervezői munka bontakozik ki a márka által diktált és meghatározott stílusban. A kiállításon a Roche Bobois márka ikonikus darabjaival, az idei év újdonságaival találkozhatnak majd a látogatók, nagy hangsúlyt fektetve a kültéri kollekcióra.

Tarts velünk 2021. szeptember 24-26. között a Budapest Arénában, ahol a Solinfo csapatának köszönhetően első kézből tapasztalhatod meg a Roche Bobois mágikus hatását!

2021.07.29.

KAPCSOLÓDÓ TARTALMAK

Vissza a blog főoldalra
 “A virág szeretete hajt”
/ Portré

“A virág szeretete hajt”

Interjú Zala Andreával és Henrik Katával, a Florista alapító-tulajdonosaival
A fenntarthatóság kicsiben kezdődik
/ Portré

A fenntarthatóság kicsiben kezdődik

Újra!Alkotó Energia: a tudatos életmód új online magazinja
mutass meg mindent!