Portré
  /  2021.09.21.  /  

Ragyogó luxus egy kattintásra

Beszélgetés Pécsi Balázzsal, a SNOBELIER társtulajdonos-ügyvezetőjével

“Az élet túl rövid ahhoz, hogy unalmas bútorokkal vegyük körbe magunkat”

- tartja Pécsi Balázs luxusexpert, aki évek óta törekszik arra, hogy a high-end design iránt érdeklődő hazai közönség és a világ legnevesebb luxusmárkái között párbeszédet teremtsen. Ebben a kezdeményezésében tölt be esszenciális szerepet a The Gentleman’s Review online társasági és luxusmagazin, valamint legújabb projektjük, a SNOBELIER, az online térben létrehozott luxusáruház. Balázzsal a SNOBELIER kínálatának egyik újdonsült márkájáról, a Scarlet Splendourről beszélgettünk, valamint arról, miért áll hozzá különösen közel az enteriőr styling!

Már elérhető a kelet-közép-európai régióra optimalizált, elsőként Magyarországon elindított online luxusáruház, amelynek szokatlan módon lakberendezési osztálya is van. Milyen ötlet szülte a SNOBELIER-t?

Nagyon fontos jellemzője ennek a platformnak, hogy - kis túlzással - pont olyan érzetet próbál kelteni, mintha egy klasszikus nyugat-európai nagyáruházban vásárolgatna az ember. Persze, annyi kényelmi faktorral, hogy nem kell mozgólépcsőzni és figyelni a nyitvatartási időt, hanem kényelmesen otthon, a fotelből, bármikor megrendelheti az ember a kívánt terméket. Legyen az egy Valentino vagy Versace táska magának vagy ajándékba a párjának, a világ legmenőbb kaviárjai, de akár egy roppant csinos szekrény vagy fotel is.

És ez utóbbinak nyilván van egy személyes aspektusa is. Az elmúlt több mint egy évtizedet részben lakberendezési magazinok szerkesztőségében töltöttem: irányítottam egy időben a Polgári Otthon magazint vagy épp a Lakáskultúra munkatársa voltam, így természetesen van egy nagyon erős kötődésem a lakberendezés iránt.

Bevallom, ez a kedvenc termékkategóriám a SNOBELIER-n, és sokszor részrehajló vagyok abban a tekintetben, hogy mennyi időt szánok a fejlesztésére.

Több híres márkától is árultok termékeket, a legtöbb darabot azonban egy Magyarországon szinte teljesen ismeretlen gyártó, a Scarlet Splendour szolgáltatja. Mi ennek az oka?

Nagyon fontos eleme a SNOBELIER-nek a kurátori koncepció, azaz, hogy a beszállítóinktól csupán egy erősen szelektált kínálatot forgalmazunk.

Csak olyan tárgyakat, amelyekben mi magunk is hiszünk, amelyek egymást erősítik, és pont ugyanannyira segítenek előkelőbbé válni a vásárlójuknak.

Ilyen szempontból az mindegy is, hogy viselni kell vagy a nappaliba betenni őket. A Scarlet Splendour egy fiatal, de globálisan egyre ismertebb márka, amely manapság már szinte állandó szereplője a külföldi design magazinoknak Latin-Amerikától Nyugat-Európán át Ázsiáig.

A mi kontinensünkön csak néhány multibrand üzlet forgalmazza őket, és ebben megláttuk a piaci rést. Felvettük hát velük a kapcsolatot, vázoltuk, hogy hova szeretnénk eljutni a márkával ebben a régióban, és az üzleti tervünkkel sikerült is meggyőznünk a cég tulajdonosát, hogy Magyarországon mi vagyunk számukra a tökéletes partner, hogy a teljes rendelési, kvázi concierge procedúrát lebonyolítsuk.

Mit lehet tudni a Scarlet Splendour történetéről, és kik állnak a márka, valamint termékei mögött?

A brandet 2014-ben alapította egy testvérpár, Ashish Bajoria és Suman Kanodia az indiai Kolkatában, ahol a mai napig is történik a gyártás, illetve itt található a márka egyetlen showroomja, a Teatro Scarlet is. Az indiai kézművesség évezredek óta világhírű, többek között itt készülnek a világ legdrágább ékszerei, elsősorban a távol-keleti piacokra. A Scarlet Splendour a milánói design héten mutatkozott be 2015-ben, azóta mindig jelen vannak a nagy nemzetközi expókon.

Az alapítók roppant jó érzékkel választották ki azokat a fiatal titánokat a globális design szcénából, akikkel évről évre terveztetik a kollekcióikat. Sok darabot jegyez így az olasz „csodagyerek” Matteo Cibic vagy a már befutott szerb tervezőnő, Nika Zupanc is, de például a szintén olasz üdvöskétől, Elena Salmistrarótól is találunk egy szekrényt a kínálatban.

Mi teszi igazán különlegessé számodra a Scarlet Splendour termékválasztékát?

Elsőre az az ember benyomása, hogy ez egy statement darabokat gyártó márka. Holott rengeteg az olyan modell, amely egyáltalán nem hivalkodó – persze, mindegyikben van egy kis csavar, ami biztos nem fog velünk szembe jönni a kétes minőségű, olcsóbb török vagy indonéz tömegárut kínáló webshopokban.

A márka portfóliójában emellett sok az „ékszerbútor” is. Ezeket én szeretem így hívni, hiszen a funkciójuk a térben pont ugyanaz, mint egy drágaköves nyakéknek egy szettnél.

Hogy felrakják az i-re a pontot, hogy magukra vonzzák a tekintetet, hogy drágább hatást kölcsönözzenek az akár még olcsóbb körítésnek is, hogy emlékezetesebbé tegyenek.

Azaz nem szükséges velük berendezni a lakást az első saroktól az utolsóig, mert nem az a funkciójuk. Nem arról van szó, hogy ezek nélkül ne lehetne megoldani, hogy az ember rá tudjon ülni valamire. Ezek a darabok nem tömegtermékek, nem állnak a plafonig halmozva valami külvárosi raktárépületben. Bár a külcsínjük adott, azt nem lehet sajnos személyre szabni, mégis, csak egyedi megrendelésre készülnek el. Így a tulajdonos abban biztos lehet, hogy nem futkározik még rengeteg ember az utcán, akinek ugyanolyan lerakóasztala vagy fotele van, mint őneki. 

Amellett, hogy ezek a darabok roppant esztétikusak, és izgalmassá varázsolják a teret, egyúttal státuszszimbólumok is, amolyan metakommunikációs jelként közvetítenek például információt a vendégnek többek közt a tulajdonos ízléséről, a társadalomban elfoglalt helyéről, s mindarról, hogyan fogalmazza meg önmagát.

A Scarlet Splendour egyes termékeit nemcsak felnőtteknek ajánljátok, az áruházban ugyanis számos gyerekbútor érhető el tőlük. Már fiatal korban is fontos lehet a design tudatosság?

Igazából ezek nem kifejezetten ilyen darabok, mi mégis úgy döntöttünk, hogy a gyerekosztályunkon mutatjuk be őket a Baghera gyerekautók, a Dolce&Gabbana vagy a Fendi ruhácskák mellett. Picit unortodox kategorizálás, belátom, holott nagyon is logikus. Ki mondja meg ugyanis, hogy egy gorilla alakú fotel, egy tappancs formájú lerakóasztal vagy egy komplett fát imitáló szekrény csak azt a célt szolgálhatja, hogy valaki a párizsi vagy milánói penthouse lakásába tegye őket a Jeff Koons műtárgya mellé? Ezek a vidám darabok abszolút elviszik a show-t egy gyerekszobában is. Nem mellékes, hogy ebben az életperiódusban nagyon fontos, hogy minél több impulzust kapjanak már a legkisebbek is, formák és színek vegyék körbe őket. A vizuális nevelés ugyanis nem az iskolai rajzórán kezdődik, hanem otthon a lakásban, még inkább a szűkebb életterükben. Ez egy olyan dolog, ami később ezer szálon befolyásolhatja, mennyire lesznek sikeres felnőttek az életben.

Van személyes kedvenced a Scarlet Splendour kínálatából?

Erre a kérdésre csak nagyon nehezen tudok válaszolni! Lényegében minden, mert mindegyik kollekció mögött van egy nagyon kézzelfogható inspiráció – nyilván ezért más és más stílusú lakásoknak is állnak jól, még ha egy alapvetően eklektikus térbe mind remekül be is simul.

Szeretem például Nika Zupanc visszafogott, minimalista nőiességét, ami gyönyörűen megmutatkozik a Strings és az 88 Secrets kollekciókban, az abszolút kedvencem azonban Matteo Cibic Animagic kollekciója. Ezek a nagy arany elefánt- és szamárfejes szekrények szürreálisak, a londíner ruhás elefánt kifejezetten olyan, mintha most lépett volna elő Wes Anderson Grand Budapest Hoteléből. De imádom a kaktusz alakú Oasys bárszekrényeket is, a vidám formájukkal egy akár kevésbé impulzív teret is baromira feldobnak.

Szeretem, hogy mindegyik darabban van némi humor vagy kifejezetten egy geg  - a mottónk is az, hogy az élet túl rövid ahhoz, hogy unalmas bútorokkal vegyük körbe magunkat.

Terveztek még más márkát is behozni a magyar és a többi piacra, ahol megjelentek? 

Abszolút, jelenleg is tárgyalásban vagyunk több komoly céggel, akiknek a termékei jól kiegészíthetnék a jelenlegi szortimentünket. Olyan darabokat szeretnénk elérhetővé tenni az egyéni vásárlóknak és a nagyobb megrendelőknek is, amelyeket innen elég nehézkes egyelőre elérni, ha nem egyszerűen lehetetlen. Mi ezzel lényegében egyfajta concierge szolgáltatást végzünk, szeretnénk minél több olyan márkának a kinyújtott karja lenni a régiónkban, amelyek a maguk műfajában a világ legkiválóbb termékeit gyártják.

Bár a S/ALON BUDAPEST 2021 már véget ért, a nemzetközi enteriőr és bútordesign mindig változó világa nem áll meg: hivatalos Facebook és Instagram oldalainkon nemcsak a legfontosabb újításokat és márkapremiereket, de az idei kiállítás legjobb eseményeit és lenyűgöző enteriőrjeit is elhozzuk neked. Iratkozz el, 2022-ben pedig találkozzunk újra egy felejthetetlen hétvégére!

2021.09.21.

KAPCSOLÓDÓ TARTALMAK

Vissza a blog főoldalra
 “A virág szeretete hajt”
/ Portré

“A virág szeretete hajt”

Interjú Zala Andreával és Henrik Katával, a Florista alapító-tulajdonosaival
A fenntarthatóság kicsiben kezdődik
/ Portré

A fenntarthatóság kicsiben kezdődik

Újra!Alkotó Energia: a tudatos életmód új online magazinja
mutass meg mindent!