Portré
  /  2022.08.10.  /  

Az üzleti siker és a fenntartható működés szimbiózisa

A raumplus gardróbok és ajtók világa

A raumplus márkanév egyet jelent az intelligens és innovatív térelválasztási és -rendszerezési megoldásokkal.

Az elválasztók, toló-, pántos és összecsukható ajtók, gardróbszekrények és -rendszerek, szabadon álló bútorok német gyártója 1986-ban családi vállalkozásként indult. Sikertörténetük immár három generáción átível, miközben napjainkban már minden kontinens otthonaiban jelen vannak, és 70 országban - köztük az USA-ban, Kanadában, Oroszországban, Svájcban és Lengyelországban - ápolnak szoros partneri kapcsolatokat vállalati érdekeltségeiken keresztül. Új partnerünk, a Kamex jóvoltából a raumplust nem csupán Magyarországon, hanem az őszi S/ALON BUDAPESTEN is megtalálod!

Túl azon, hogy a raumplus etikus vállalatként a fenntartható jövőért dolgozik, minden bútor, amely elhagyja a gyártásukat, egyedi és méretre készült, akár különleges kivetelben is. Mit jelent ez a gyakorlatban? Hogyan változtathatja egy szekrény, egy válaszfal vagy egy ajtó a lakást otthonná? Mit jelent a hagyományos hanza kereskedők szellemében történő üzleti működés? Olvass tovább, és tudd meg Kathrin Strauß-szal, a raumplus művészeti igazgatójával és Kámán Gáborral, a Kamex Group ügyvezetőjével készített interjúnkból!

A brémai székhelyű raumplus családi vállalkozásként működik. Milyen előnyei vannak ennek a szervezeti modellnek a belsőépítészeti iparágban?

A kisebb és közepes méretű családi vállalkozások előnye alapvetően az agilitásukban rejlik, ami a rövid és gyors döntéshozatali folyamatokat illeti. A raumplusnál is megoszlik a döntések felelőssége a különböző illetékes vezetők között, a vállalat mérete azonban lehetővé teszi, hogy a vezetőség részt vegyen a fontos döntésekben, és jelentős befolyással legyen a vállalat útjára, például a termékek, a szolgáltatás és a vállalati kultúra tekintetében. Pontosan ez az, ami miatt azt mondjuk, hogy ez egy igen hiteles működés. Emellett sikerült megőriznünk a családias a légkört, nemcsak a kollégák között: a vezetőség is név szerint ismeri a dolgozókat.

A vállalati filozófia szerint a raumplus a hagyományos hanza kereskedők szellemében jár el. Mit kell tudnia a világnak erről az örökségről?

Alapvetően elkötelezettek vagyunk Bréma, mint helyszín és így a származásunk iránt. Emellett a brémai hanza polgárok számára a hanza kereskedők erényei és értékei fontos orientációs pontok a mindennapi munkájukban. A hanza-kereskedők mindig is józanul, kozmopolita, toleráns és liberális módon cselekedtek és cselekszenek. Jellemző még a szó kötelező ereje és a kézfogás érvényessége.

Számunkra a raumplusnál ez a hanzai alaptétel mindenekelőtt a partnereinkkel és ügyfeleinkkel való tisztességes, szemtől-szembeni együttműködést jelenti.

Maximális minőség minimális környezeti terheléssel - ez a vállalat alapelve. A raumplus hogyan minimalizálja a vállalat ökológiai lábnyomát?

Komolyan vesszük az éghajlatváltozás és a fenntarthatóság kérdését, már most sokféle kiindulóponton értünk el változást, és szüntelenül szorgalmazzuk is ezeket. Például brosúráinkat klímasemlegesen nyomtatjuk, ólommentes tükröket, a csomagoláshoz pedig újrahasznosított hullámkartont használunk. Központi elszívó rendszerünkkel nagymértékű energiamegtakarítást tudtunk megvalósítani, és még sorolhatnánk. Röviden, mi, mint vállalat, odafigyelünk az erőforrások és a környezetünk felelősségteljes használatára.

Meggyőződésünk, hogy az üzleti siker és a fenntartható cselekvés szimbiózisban létezhet.

A raumplus 5 kategóriában rendelkezik a "Furniture Made in Germany" címkével. Mi ennek a minősítésnek a tartalma és jelentősége?

Büszkék vagyunk a "Furniture Made in Germany" címkével ellátott független tanúsítványra, amelyet a neves Német Minőségbiztosítási Intézet ítél oda. A címke a RAL szerinti követelményeknek megfelelő, kiváló minőségű németországi gyártást jelzi. Ez azt jelenti, hogy a legmagasabb követelményeket támasztjuk a tervezési és fejlesztési munkával szemben, a nyersanyagon keresztül a gyártásig és az egyes alkatrészekig, mint például a szerelvényekig. Ezeket az igényeket nemcsak érvényesíteni, hanem bizonyítani is kell, és rendszeres minőségvizsgálatokkal ellenőrizni szükséges. Maradjunk példaként a raumplus szerelvényeknél: ezek biztosítják a tanúsított ajtóink könnyed, állandó nyitását és zárását, ahogyan garantálják a méretpontosságot és a zajszegény működést is. A "Furniture Made in Germany" címke nem egyszerűen az összbenyomást vagy a designt jelenti, hanem minden egyes alkatrészt, amely egy kiváló minőségű végterméket hoz létre.

A Raumplus a tolóajtók, pántos vagy összecsukható ajtók, válaszfalak, belső és gardróbszekrény-rendszerek, valamint komódok széles választékát kínálja - akár "különleges dimenziókban" is. Mit jelent ez a gyakorlatban?

A megrendelő kívánságai szerint gyártunk, amennyire a technológia és az anyag ezt lehetővé teszi. Az RPE alumíniumkeretes forgóajtónk esetében ez például azt jelenti, hogy az amúgy is nagyméretű standard ajtónk 62 x 300 cm-es maximális méretig rendelhető, vagy hogy a Slim Line 2-szárnyú lengőajtaja oldalpanellel és felülvilágítóval kiegészíthető, hogy nagyobb helyiségnyílásokat is szép kivitelben zárhassunk le. A Legno belső rendszer esetében viszont az akár 120 cm-es lehajtható szélesség az, ami különleges méreteket ad a szekrényrendszernek. Egyes kiválasztott tolóajtómodelleinkkel akár 3500 mm-es ajtómagasság és 1800 mm-es ajtószélesség is megvalósítható, akár 180 kg-os ajtótömeggel.

Minden bútor egyedi és méretre készült. Melyek a kiemelkedő referenciái az ilyen testre szabott megoldásoknak az elmúlt évekből?

A kedvenc termékeket és referenciákat nehéz kiválasztani, ha hozzánk hasonlóan azt a filozófiát éli az ember, hogy mindig az ügyfél kívánságainak és igényeinek megfelelő és személyre szabott megoldásokat hozzon létre. Ami viszont különösen kedves a szívünknek, az a nemzetközi és hazai referenciák változatossága, amelyek között szerepel a dél-koreai Sung-Nam Weltz Tower, egy brémai multimédia-ügynökség irodája és egy gyönyörű magánlakás az USA-ban.

Melyek az álom ruhásszekrény konfigurálásának és megvalósításának főbb lépései?

Az első és legfontosabb kiindulópont a vágy - milyen problémát kíván megoldani az álom ruhásszekrény, és milyen elvont vagy konkrét kívánságai vannak a megrendelőnek ezzel kapcsolatban? Ezután következik a hozzáértő tanácsadás, a pontos mérés a helyszínen, a méretpontos gyártás és végül a szakszerű összeszerelés.

Röviden: tökéletes összjáték a gyártó, a kereskedő és a vásárló között.

Vannak-e olyan különleges jellemzők, amelyekről tudni érdemes vagy amelyek nagyobb odafigyelést igényelnek (például monitor a tolóajtóban, fekete tábla borítású ajtók stb.)?

Ennek a kérdésnek a részletes megválaszolása, őszintén szólva, a teljes termékportfóliónkat átívelné. Nézzük meg egy kicsit általánosabban! A toló TV-ajtóval kapcsolatban fontos megjegyezni, hogy az ügyfél legfeljebb 55 hüvelykes méretű szabványos TV-készüléket vagy monitort szerelhet be. Itt figyelembe kell venni a kábelvezetést, mivel a szükséges áramellátást és az esetleges egyéb eszközökkel való csatlakozást biztosítani kell. A belső rendszereknél, mint általában minden szekrénynél és polcnál, be kell tartani a terhelési előírásokat. És végül, de nem utolsósorban a kitöltések és felületek ápolási utasításait be kell tartani, mert azt szeretnénk, ha ügyfeleink egy életen át élveznék az egyedi készítésű bútorokat.

Mivel készültök a S/ALON BUDAPESTRE?

A kiállításon a raumplus magyarországi képviselője, a Kamex vesz részt. A fő termékcsoportok, a beltéri tolóajtók, a gardróbrendszerek és az állványrendszerek mellett új termékként a lengőajtók is bemutatásra kerülnek.

A Kamex a raumplus termékeket saját telephelyén dolgozza fel a gyártási minőség magas színvonalának fenntartása érdekében. Az általunk gyártott, beépítésre kész vagy kész ajtóként kapható termékeket preferált raumplus partnerek szerelik be. Ők felelnek a felmérésért, a tervezésért és a végfelhasználóval való kapcsolattartásért a projekt kezdetétől annak befejezéséig.

Találkozunk hamarosan a S/ALON BUDAPEST-en, szeptember 23-25. között a Budapest Arénában, ahol a belsőépítészet világának legizgalmasabb szegleteit fedezzük fel! Szerezd be elővételes jegyed itt, és készülj az eseményre határtalan inspirációval Facebook és Instagram oldalunkon!

2022.08.10.

KAPCSOLÓDÓ TARTALMAK

Vissza a blog főoldalra
 “A virág szeretete hajt”
/ Portré

“A virág szeretete hajt”

Interjú Zala Andreával és Henrik Katával, a Florista alapító-tulajdonosaival
A fenntarthatóság kicsiben kezdődik
/ Portré

A fenntarthatóság kicsiben kezdődik

Újra!Alkotó Energia: a tudatos életmód új online magazinja
mutass meg mindent!