Kiállítás
  /  2022.09.20.  /  

Az illat elszáll, mégis megmarad

Újdonság az térillatosításban a Lakásparfümnél

Mi az első dolog, amit öntudatlanul is észlelsz egy helyiségbe lépve? A szakértők szerint nem az embereket, a bútorok és kiegészítők stílusát, hanem az illatát.

A S/ALON BUDAPESTEN idén is egy exkluzív illattal várunk a Scent Company és a márka magyarországi képviselete, a Lakásparfüm jóvoltából. A 2005-ben alapított olaszországi cég az elsők között volt a piacon, aki a legnemesebb olasz parfüméria hagyományait az illatbranding szolgálatába állította, partnerünk, a Lakásparfüm pedig magánlakások és vállalkozások kellemes atmoszférájáról gondoskodik.

A modernkori térillatosítás története a ‘70-es évekig nyúlik vissza, ekkor készült el ugyanis az a diffúzor, ami alkalmasnak bizonyult a feladatra. Las Vegas kaszinói alkalmazták először, elsősorban a sűrű cigarettafüst szagának semlegesítésére. És látták, hogy ez jó: a kellemes illatoknak köszönhetően a kaszinóban eltöltött idő - és természetesen pénz - növekedése számottevő volt. Mivel a kaszinókhoz Las Vegasban jellemzően hotelek is közvetlenül kapcsolódnak, az illatosítás hamar átterjedt erre a szegmensre is.

Armani Casa

Retail területen 1990 környékén kezdtek komolyabban foglalkozni a térillatosítással, annak vélt és mérhető hatásaival. A számok itt is magukért beszéltek, nem csupán az üzletben megfordulók száma és az üzletben eltöltött idő, de a vásárlási hajlandóság és a rezervációs ár is szignifikánsan növekedett. Ma már számtalan boltban, üzletben, plázában találkozhatunk professzionális térillatosítással. A Scent Company illatai többek olyan magas presztízsű lokációkon kényeztetnek, mint a Galeries Lafayette, az Armani Casa, a Minotti, a Poliform showroomok vagy éppen a DStudio.

Az illatbranding alapötlete, hogy egy adott márkához vagy térhez meghatározott, specifikus illatot rendelünk.

Az ideális illat éppen csak annyira feltűnő, hogy egy adott térbe lépve finoman ugyan, de megérezze a látogató, viszont azonnal összekösse az adott pillanatban érzékelt környezetével. Egy jól megválasztott illat kiváló hordozója lehet a brand imidzsének és értékeinek, amivel az ügyfelek is könnyen azonosulnak majd. Olykor olyannyira, hogy szívesen haza is vinnék az adott illatot.

A professzionális környezetben, például üzletekben alkalmazott illatokat azonban nem igazán lehetett otthoni használatra megkapni korábban. Ezt a rést látta meg a Lakásparfüm, aminek áthidalására elindították új szolgáltatásukat. Így a partnereik számára készített illatokat akár könnyedén haza is lehet vinni az üzletből. Ez pedig nem csak a vásárlóknak, de a vállalkozásoknak is remek hír, hiszen azon túl, hogy erősíti a márkával való kapcsolódást, szemmel látható jövedelmet is képes generálni.

A Lakásparfüm profiljából eredően B2C és B2B területen is számottevő tapasztalattal rendelkezik, kiskereskedelmi jártasságuknak köszönhetően könnyedén termékké tudják alakítani az üzlet vagy showroom illatát, ami egyszerűbb blank, vagy igény szerint egyedi csomagolásban kerülhet az adott üzlet polcaira.

A felmerülő igényre szerettünk volna praktikus választ adni.

- meséli Fejti István divízióvezető. “Ugyanakkor teljesen más megvilágításba kerül az illatosítás, ha nem költségként jelentkezik a vállalkozásoknál, hanem bevételi forrásként is. Emellett pedig olyan pozitív externáliákat generál, amiket nem lehet forintosítani.

Vannak praktikus kihívások a forgalomképes termék létrehozása során, hiszen a kiválasztott illatot gyártani, csomagolni és szállítani kell, ami invesztícióval jár. Így olyan illatokat választunk, amiben mi is látunk fantáziát.

Szerencsére a térillatosításban remek illatok vannak, így partnereink sikeresen tudják értékké és termelő eszközzé formálni saját márkájuk illatát.

A napokban indult az első ilyen kiskereskedelmi forgalomba áthelyezett illat gyártása, a szállítmány pedig már előre gazdára is talált. Ha szeretnél többet megtudni a különleges kezdeményezésről, keresd partnerünket, a Lakásparfümöt, hétvégén pedig gyere el a Budapest Arénába, ahol első kézből tapasztalhatod meg a grandiózus térillatosítás magával ragadó, inspiráló hatását. Jegyekért látogass el ide, és csatlakozz hozzánk Instagramon és Facebookon!

2022.09.20.

KAPCSOLÓDÓ TARTALMAK

Vissza a blog főoldalra
Hogyan lehet ikonikus alkotásokat és stílusokat kortárs formába önteni?
/ Portré

Hogyan lehet ikonikus alkotásokat és stílusokat kortárs formába önteni?

Interjú Kiss Attilával, a The Up Design alapítójával
Karakteres trendek színes egyéniségeknek
/ Trend

Karakteres trendek színes egyéniségeknek

S/ALON BUDAPEST stílusterek
mutass meg mindent!