Portré
  /  2023.05.19.  /  

“A szakma választott engem”

Interjú Mészáros Andrással, az MW Design alapító-tulajdonosával

Hogyan lehet formabontó, ötletes és végtelenül személyes módon felhasználni a fát?

Mészáros Andrással és márkájával, az MW Designnal már találkozhattál a különböző social media felületeken. Kreativitását olyan egyedi bútorok készítésére összpontosítja, melyek rögtön megragadják a figyelmet, az ezeket bemutató, közvetlen hangvételű videói pedig megtartják azt. Az MW Design portfóliójában a klasszikus bútorok mellett különleges megoldások, például dekorfalak, kiállításokra készülő építmények és fából készült kádak, ékszerek is megtalálhatók. Az idei S/ALON BUDAPESTEN ízelítőt kaphatsz a sokszínű kínálatból és a kompromisszummentes minőségből, addig is ismerkedj meg a márkával és a mögötte álló tervezővel, asztalossal, vállalkozóval – azaz Andrással!

Enteriőrtervező: Besenyei Krisztina, fotó: Csaba Barbay

Foglaljuk össze a szakmai pályafutásodat röviden!

Több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezem a fa minőségi megmunkálásában. Ebben az időintervallumban a szakma teljes spektrumában tevékenykedtem, alkottam, fejlesztettem tudásom, bővítettem szakmai repertoárom.

Enteriőrtervő: Szabó Z Milán, Koczoh Judit, fotó: Barbay Csaba

Négy kontinensen dolgoztam, ennek a hivatásnak minden szegletét és szintjét bejárva. Mondhatni sokféle technológiát, divatot és helyi tradíciót ismertem meg testközelből, ami nemcsak segít színesnek maradni, de a megoldóképletek is könnyebben jönnek az esetleges patthelyzetekben. Néhány évvel ezelőtt megálmodtam, 2017-ben pedig útjára is indítottam az MW Design szárnyalását Magyarországon.

Enteriőrtervező: Besenyei Krisztina, fotó: Csaba Barbay

Hogyan jellemeznéd a kollégákkal és az ügyfelekkel való együttműködést?

Közösséget építek.

A felemelésben hiszek, a tanításban, fejlesztésben, nem pedig a dominanciában. A “hogyan igen” szemlélet a jellemző a hozzáállásunkra és a munkánkra. Nem alkalmazottaim vannak, hanem kollégáim, sőt, ennél többek vagyunk. Egy valódi közösség alkotni tud, míg egy brigád csak gyártani. Mi alkotunk.

 

Baráti kört építek, nem ügyfélkört.

Abban hiszek, hogy egy valóban egyedi, manufakturális bútor akkor tud igazán személyre szabott lenni, ha nem tartjuk a két méter távolságot az ügyféllel. Igyekszem megismerni az igényeit, a motivációját az adott bútor elkészítése kapcsán, így sokukkal óhatatlanul baráti viszony alakul ki a tervezés és kivitelezés időszaka alatt.

Enteriőrtervező: Besenyei Krisztina, fotó: Csaba Barbay

Mesélj a mentorprogramról!

Az egyik alapelvem, hogy a tudás továbbadása ugyanolyan fontos, mint a megszerzése. Nagyon sikeres a program, 7-8 fő vesz részt benne állandó jelleggel, és az elmúlt években legalább 50 fő fordult meg nálunk ennek köszönhetően. Mivel szinte folyamatosan egyedi, kreatív projekteken dolgozunk, a betérő mentoráltak mindig azt csinálják, amit éppen kell, és ezt úgy tűnik, nagyon élvezik.

Jellemzően milyen megbízásokon dolgozol?

Kb 60-40% arányban oszlanak meg a belsőépítészek által hozott munkák és a közvetlen megrendelések. Én személy szerint nagyon örülök azoknak a megbízásoknak, ahol a tervezés is hozzám tartozik, mert így olyan különlegességek is születhetnek, mint a fából készült mosdó vagy kád.

Enteriőrtervő: Szabó Z Milán, Koczoh Judit, fotó: Barbay Csaba

Jellemzően olyan vállalásaink vannak, hogy egy házon belül mindent mi készítünk a konyhától a nappaliig, a fürdőt, lépcsőt, komódokat és így tovább. Pont ebben érzem egyedülállónak magunkat a piacon, hogy minden bútortípust ugyanolyan magas szinten tudunk kivitelezni.

Enteriőrtervező: Wittmann Beáta, fotó: Csaba Barbay

Milyen különleges megoldásokon dolgozol vagy dolgoztál a közelmúltban? Mely referenciákra vagy a legbüszkébb az elmúlt 1-2 évből?

A dekorfal kategória az egyik legnagyobb erősségünk, ezekben a darabokban tudjuk leginkább kiélni a kreativitásunk. A jelenlegi kedvencünk a kád, amit tömörfából alkottunk meg. Tudtommal csak pár gyártó van a világon, aki készít ilyen terméket. Bár nem az volt a célunk ezzel az egyedi darabbal, hogy a szakma megveregesse a vállunkat, mégis rengeteg pozitív visszajelzés érkezett rá. A különböző online megjelenések nyomán például több külföldi márka is megkeresett minket emiatt.

Sorolhatnék még pár bútordarabot, de a legfontosabb referencia az, ahogyan reagál ránk a piac, és az, hogy a fiatal generációnak példaképei lehetünk. Erre vagyok talán a legbüszkébb. 

Fontos számodra a fenntarthatóság, esetenként a fa újbóli felhasználásával igyekszel kímélni a környezetet. Milyen jó példát tudsz mutatni erre?

Régóta hangoztatom, több fórumon is elmondtam, hogy nincs Hulladék csak Lehetőség. Az iparban a legnagyobb ökológiai lábnyomot a kőolaj származékú felületkezelő anyagok okozzák, mi ezeket jelentős mértékben kiváltjuk bio olajokkal. Emellett az MW Designon belül van egy programunk: minden munkatársunknak negyedévente kötelezően alkotnia kell valamit maradék anyagból.

Csodák szoktak születni.

A honlap éppen készül, viszont aktív vagy a social média felületeken. Mik a tapasztalataid, hogyan segítenek ezek a márkaépítésben, edukációban és az értékesítésben?

Igen a honlapot megújítjuk, ami terveink szerint legkésőbb a S/ALON BUDAPESTIG meg is történik. Ma már a márkaépítés elengedhetetlen pillére a social média megjelenés. Elég nagy hangsúlyt fektetek erre, és ennek eredményeképpen ma Magyarországon ebben a szegmensben nekünk van a legnagyobb követőtáborunk. 

Enteriőrtervező: Szabó Z Milán, Koczoh Judit, fotó: Barbay Csaba

Milyen trendeket látsz a belsőépítészetben és a lakberendezésben?

Teljesen egyértelmű, hogy az anyagok sokszínűsége, illetve azoknak merész használata a jövő. Az idei milánói kiállításon is azt láttam, hogy bátran használtak egy komódon belül akár 4-5 különböző anyagot, színt. Szinte minden íves, és gyakran használnak kerámiát is a bútorokon.

Mivel készülsz a S/ALON BUDAPESTRE?

Különböző stílusú és formájú bárszekrényeket fogunk bemutatni, ami egyben az MW első bútorcsaládja is lesz. Nekünk ez egy nagyon fontos lépés, ezért is terveztük úgy, hogy ezekkel Magyarország legminőségibb belsőépítészeti rendezvényén találkozhasson a szakma és a nagyközönség.

Véleményed szerint milyen szerepe van egy márka életében az olyan rendezvényeknek, mint a S/ALON BUDAPEST?

Nagyon fontos, sőt, kötelező! Gyártóként szerencsésnek érzem magam, hogy van egy ilyen rendezvény, ahol megmutathatjuk, mit tudunk. Régóta ösztökélem a részvételre a hasonló magyar márkákat, mert úgy gondolom, hogy ha kaptál tehetséget, amivel létrehozol valamit, azzal értéket teremtesz – azonban a történet ezzel nem ér véget. Kötelességed megmutatni, hogy igenis vannak kiváló minőséget gyártó hazai vállalkozások. Kötelességed az ajándékba kapott tehetségeddel a közösséget olyan módon szolgálnod, hogy pozitív példát mutatsz.

Enteriőrtervő: Szabó Z Milán, Koczoh Judit, fotó: Barbay Csaba

Nem mindig az a fontos, hogy egy ilyen kiállítás mennyi közvetlen megrendelőt hoz, hanem például az, ha a standod mellett elsétálók 80%-ának szemében látod a csillogást. Ez egy olyan pozitív visszacsatolási forma, amit csak ilyen rendezvényeken szerezhetsz. Ez jó neked is, a versenytársaidnak és az ügyfeleknek is.

Enteriőrtervező: Wittmann Beáta, fotó: Csaba Barbay

Csatlakozz hozzánk a következő S/ALON BUDAPESTEN, ahol a hazai forgalmazók, gyártók és tervezők krémje gyűlik össze, hogy inspirációval és gyakorlati megoldásokkal segítsen álomotthonod vagy következő projekted megvalósításában!

2023.05.19.

KAPCSOLÓDÓ TARTALMAK

Vissza a blog főoldalra
 “A virág szeretete hajt”
/ Portré

“A virág szeretete hajt”

Interjú Zala Andreával és Henrik Katával, a Florista alapító-tulajdonosaival
A fenntarthatóság kicsiben kezdődik
/ Portré

A fenntarthatóság kicsiben kezdődik

Újra!Alkotó Energia: a tudatos életmód új online magazinja
mutass meg mindent!