Roman Plyus, a Plyus Furniture megálmodója dinamikus és inspiráló utat járt be, mely idén szeptemberben a S/ALON BUDAPEST-re vezet.
A Plyus Furniture bútorai túlmutatnak funkcionalitásukon – gyűjtői darabok, melyek az idővel értékesebbé válnak. Az időtállóság záloga, hogy a név mögött álló érzékeny tervező mesterien vegyíti a minimalizmust a popkultúra játékosságával. Bár a márka idén először mutatkozik be a S/ALON BUDAPESTEN, Romant más is fűzi a fővároshoz. Exkluzív interjúnkkal felfejtheted ezt a szálat, betekintést nyerhetsz a tervező designfilozófiájába, továbbá megismerheted különleges, művészettel és érzelmekkel átitatott, evokatív bútorait.
Ősszel Európában rendezett kiállításokat kutattunk, és így találtunk rá a S/ALON BUDAPEST 2024-re. Azonnal érdekelt minket, és úgy döntöttünk, hogy részt veszünk. Mindig is csodáltam Budapest építészetét, különösen az Art Deco remekműveket. Emellett az egyik legmeghatározóbb projekt, ami a karrieremet alakította, Budapeshez köthető, így szimbolikusnak érzem, hogy most bezárul ez a kör, és ahonnan belsőépítészként indultam, oda most bútormárkaként térünk vissza.
Leginkább a huszadik századi designerek inspirálnak: Vladimir Kagan, Pierre Jeanneret, Charlotte Perriand. Az ő munkáik évtizedek múltán sem vesztettek egyediségükből és karakterükből, töretlenül áhított darabok a gyűjtők körében világszerte, ami igazán inspiráló.
Szeretek a popkultúrából is inspirálódni, olyan designokat létrehozni, amelyek asszociációkat keltenek az emberekben. Ilyen például a már híressé vált Croissant kanapénk, a Bunny székek, egy Porsche 911 sziluettje alapján tervezett kanapé, a Krabs szék, amelyet a Spongyabob rajzfilm ihletett, és még sok más. Szeretek játékos alkotásokat létrehozni, amelyek érzelmeket váltanak ki másokban.
A művészet szintén jelentős inspirációs forrás számomra, Táncoló Csillárunk például Henri Matisse azonos című festménye alapján készült. A jövőben tervezek további tárgyakat készíteni nagy művészek mesterművei nyomán.
A designnak érzelmeket kell kiváltania – ez az elsődleges célom.
A tárgyaknak kommunikálniuk kell az ember tudatalattijával, utalva a befogadó asszociatív világára: kellemes emlékekre, kedvenc karakterekre, gyerekkorhoz kötődő dolgokra, amelyeket közérthetők, amelyek valamilyen módon jelen vannak az életünkben. Így született meg a Croissant kanapé, a Prima állólámpa, a Táncoló Csillár, a Bunny székek és sok más tárgy. Ugyanakkor azt is szeretnénk, ha a design időtálló lenne, hogy a tárgyak átívelhetnének egyik korszakból a másikba, megőrizve egyediségüket és relevanciájukat, hogy használhatók legyenek bármilyen modern vagy klasszikus enteriőrben, loftban, kastélyban, ultramodern penthouse-ban vagy villában.
Tárgyak, amelyek átlépik az idő határait.
Nagy figyelmet fordítunk a tárgyaink funkcionalitására, sok variációt kipróbálunk és tesztelünk ugyanazon termékből a prototípus fázisában. Ez egy meglehetősen összetett és hosszadalmas folyamat, amelynek eredményeképpen kialakul az egyensúly a funkcionalitás és az esztétika között. Az ötlet először formálódik meg, majd a 3D modellezés szintjén kezdjük el kidolgozni az ergonómiát. Minden a gyártás során ültetődik át a gyakorlatba: a technológussal együtt kidolgozunk minden részletet a jövőbeli termékhez. A munka 4-6 hónapot vesz igénybe, és számos szakember bevonásával zajlik különböző területekről.
A Buha|i|rest étterem nyitotta meg előttem a design világát. Ebből a projektből rájöttem, hogy megtaláltam a kulcsot, és megértettem, hogyan kell kinéznie a terveimnek – találtam valamit, ami valóban örömet okoz és tükrözi a belső világomat. Hihetetlen érzés volt, amikor először materializálódott egy tárgy.
Az első kiállításaink is még mindig teljesen lenyűgöznek. Megmutatni a látásmódodat a világnak, megosztani azt az emberekkel hihetetlenül inspiráló. Ezért veszünk részt a S/ALON BUDAPEST-en is.
Az Instagram korában a vizuális megjelenítés véleményem szerint az egyik legfontosabbá vált az iparágban. Kiemelt figyelmet fordítunk erre, követjük a jelenlegi trendeket, és lépést tartunk az idővel. Minden részletet kidolgozunk jóval azelőtt, hogy elkezdenénk valamit gyártani. A modern technológiák, programok, 3D nyomtatók segítenek minket már a kezdetektől a részletek kidolgozásában, hogy a végén az eredmény megegyezzen az eredeti elképzeléssel vagy akár felülmúlja azt.
Az Instagram kulcsfontosságú eszköz a közönségünkkel való kommunikációban. Segít minket a munkánk minden szakaszában. Sokan azonnal felkeresnek minket egy-egy megosztás után, néhány munka pedig átlagon felüli érdeklődést és szeretetet kap a közönségünktől. Ezeknek az adatoknak az elemzése révén jóval gyorsabban tudunk új ötleteket bevezetni az alapkínálatunkba.
Gyakran a potenciális ügyfelekkel való kommunikáció is az Instagrammal és Pinteresttel kezdődik.
Először is a fenntarthatóság és a biztonság az, amire már most sok cég fókuszál. A környezetvédelem és az újrahasznosítás szintén napirenden van, hogy megőrizzük a bolygót és második életet adjunk a tárgyaknak. A 3D nyomtatás sokféle anyagból egy másik trend. És természetesen a mesterséges intelligencia már most is segít nekünk azáltal, hogy felgyorsít bizonyos folyamatokat.
Minimalizmus mint kultusz.
Ez a téma egyesíti az összes tárgyat a kiállításon. Minden tárgy különböző kollekciókból származik, amelyeket különböző országok, design korszakok és élőlények inspiráltak. Egyszerű és letisztult dizájn, tiszta vonalak és természetes anyagok kötik össze őket.
A közelgő kiállításon bemutatjuk az Ulitka asztalt.
Egy jellegzetes darabot, amely a természet ihlette dizájnt ötvözi egy játékos, mesefigurás formával. Az asztalt bronzból, precíz fémöntési technológiával készítettük, amely egyedülálló módon ötvözi a könnyedséget és vidámságot a bronz grandiózus voltával, egy olyan anyaggal, amely 1100 Celsius-fokos hőmérsékleten olvad. Ezen látszólag ellentmondásos elemek összeolvadása igazán rendkívüli produktumot eredményez, amelyről úgy vélem, sokak számára rezonálni fog.
Most teljesen elmerülünk a kiállítási tevékenységekben. A szezon elkezdődött, és szeptembertől októberig öt különböző kiállításon veszünk részt világszerte. Mozgalmas két hónap áll előttünk. Emellett ez az első alkalom, hogy a saját márkánk alatt állítunk ki, ami nagyon izgalmas!
Higgy magadban és a saját erődben! Tűzz ki világos célokat, és hajtsd végre őket kitartóan! Azokban a nehéz pillanatokban, amikor úgy érzed, nem bírod tovább, feküdj le, nyújtsd ki a kezed a céljaid felé, és ne feledd, hogy minden mélypontot és kiégést egy felívelés követ.
Határozottan hiszek a 10 000 órás szabályban, ezért számomra a következetes napi erőfeszítés a siker kulcsa.
Tarts velünk az idei S/ALON BUDAPEST-en szeptember 20-22. Között a Budapest Arénában, ahol a legkiemelkedőbb hazai és nemzetközi designerek mutatkoznak be. Válogass kedvedre a klasszikusok és az újdonságok között, próbáld ki vagy foglald le a kinézett darabokat helyben! Kedvezményes árú belépődet ezen a linken beszerezheted, Facebook és Instagram oldalunkon pedig az eseményig folyamatosan friss tartalmakból inspirálódhatsz.